středa 30. listopadu 2016

30. listopadu - Poslední zkouška

Zkoušeli jsme naposledy mikulášskou hru. Připomínám, že sraz herců je v pondělí mezi 15:00 a 15:30 u sv. Mikuláše. Text hry i písniček zde:

Svíčku zapálíme znovu

Svíčku zapálíme znovu,
první plamínek napoví:
Slavíme adventní dobu plni očekávání.
Než k nám Ježíš přijde jako malé dítě,
„Urovnejte stezky Páně!“, zazní Boží hlas.
Než k nám Ježíš přijde jako malé dítě,
ať to světlo zazáří do tmy kolem nás!



Svíčku zapálíme znovu,
druhý plamínek napoví:
Od Jordánu volá Jan: „Mesiáš je blízko nám!“,
„Urovnejte stezky Páně!“, zazní Boží hlas.
Od Jordánu volá Jan: „Mesiáš je blízko nám!“,
ať to světlo zazáří do tmy kolem nás.




Hra o sv. Mikulášovi



Osoby a obsazení:

Mikuláš: Viki

Kapitán: Hedvika

Otec u studny:Pepe

Vojáci – námořníci: Citrón, Honza,

Dítě: Cyril

Chlapci: Petr


Mikuláš: Jsem místní biskup Mikuláš. V našem městě Myře žije mnoho dobrých lidí.
Všichni tu žijí velmi spokojeně.

Běžná ulice: Dámy se procházejí, pánové čtou noviny, pijí kávu, děti si hrají – kluci běhají s míčem, honí se...


Dítě:
přiřítí se a volá: Tatí, mám žízeň, naliješ mi vodu?

Otec: jde ke studni a vytahuje prázdnou nádobu: Ve studni není ani kapka vody!
Vždyť už dva měsíce nepršelo. Obilí na poli uschlo!


Všichni: Nemáme mouku, nemůžeme péct chleba, došlo jídlo v celém městě

Chlapci
se různě baví: mám hrozný hlad, už mě nebaví ani fotbal... – odhodí míč...,
Dítě: mě už nebaví ani moje hračky – holka odloží plyšáky. Nemáte někdo alespoň kousek chleba?


Muž: Máme spoustu peněz, ale není co za ně koupit (rozhodí kolem „zlaťáky“)


Mikuláš: Letos je moc horké léto. Všude je sucho, na polích se neurodilo. Rozdal jsem už všechny peníze. Lidé mají hlad.

Kde sehnat pomoc?

Mikuláš se modlí: Dobrý Bože, prosím tě, pomoz nám všem, vnukni mi, co mám dělat!


Všichni:
Loď! Na obzoru je loď! Blíží se do přístavu!


Všichni naznačují rychlý běh a zaclánějí si oči, vyhlížejí loď.

Loď – naložená pytli s obilím se kymácí, přirazí ke břehu

Kapitán vystupuje na břeh.



Mikuláš: Vítej, kapitáne. Tvá loď je plná obilí. Můžeš lidem v tomto městě zachránit život.

Prodej nám část svého nákladu.


Kapitán: Nemohu vám dát obilí. Náklad patří císaři. Když jej nedovezu celý, budu potrestán.


Mikuláš:Lidé zemřou hlady, když jim nepomůžeš.


Kapitán: Má hlava je mi milejší než váš hlad! Nechci o ni přijít!


Mikuláš: Ježíš přeci nasytil pěti chleby celý zástup lidí a ještě mnoho zbylo! Pomoz nám a na tvé lodi nebude chybět ani zrnko!

Kapitán: Mám – nemám, mám – nemám – poraďte mi - obrací se na publikum...


Dobrá tedy, mí vojáci vynosí několik pytlů s obilím. Když loď nebude lehčí, můžete si obilí nechat.


Vojáci – námořníci nosí pytle – jedna, dva, tři ....(publikum počítá společně)

Mikuláš: Stačí! Už máme dost do příští sklizně obilí.


Všichni:1. Už máme dostatek,

2. Stodoly jsou plné!

3. Nebudeme mít hlad!


Kapitán: Z lodi nic neubylo! I císař dostane své obilí!

Všichni: Sláva Mikulášovi, Sláva Bohu. Děkujeme!


Písnička (Mikuláš ten dobré srdce má ...)




Mikuláš rozdával lidem dárky. Měl dostatek pro každého. Dnes přišel mezi nás.

Žádné komentáře:

Okomentovat